Nie jesteś naszym Klientem?

Załóż kartę MAKRO teraz

Historia MAKRO w Polsce

makro-w-polsce-940-200
1994
MAKRO Cash and Carry pojawia się w Polsce i otwiera Pierwsze Centrum Zaopatrzenia Hurtowego w Warszawie, a zaraz po nim w Sosnowcu i Łodzi.

1995
Uruchomienie Hal MAKRO w podwarszawskich Ząbkach, Wrocławiu i w Krakowie.

1996
Rozwijająca się bardzo dynamicznie firma inwestuje w nowe placówki w Poznaniu, Gdyni, Szczecinie i Lublinie.

1997
MAKRO posiada już 13 Hal. Jest już obecne także w miastach takich jak Zabrze, Bydgoszcz oraz Rybnik.Na jesieni odbywa się pierwsze rozdanie Złotych Kart Klienta MAKRO.

1998
MAKRO Cash and Carry zostaje członkiem koncernu handlowego METRO AG.Otwierają się nowe hale w Bielsku- Białej i Białymstoku.

1999
Kolejne trzy nowe miejsca handlu hurtowego pod znakiem MAKRO zostały uruchomione
w Katowicach, Kielcach oraz w Gdańsku-Przejazdowie.

2001
W tym roku została udostępniona dla Klientów hala w Częstochowie.Uruchomienie strony internetowej MAKRO.

2002
Swe podwoje otwiera Hala w Opolu. Zostaje uruchomiony Program „Sklepy Aro” przeznaczony dla Klientów MAKRO prowadzących sklepy detaliczne.

2003
MAKRO w Polsce w celu zwiększenia identyfikacji z holdingiem METRO Cash & Carry International (zarządzającym globalnie całą działalnością handlową typu Cash & Carry w ramach METRO Group) zmienia swe logo z barw w tonacji biało-czerwonej na żółto-niebieską.

 
makro-logo-stare-300-80
                   
 makro-logo-nowe-300-80
2004

MAKRO zaprasza Klientów do zakupów w 21. hali w Rzeszowie. Hala odzwierciedla nową strategię i kolorystykę firmy i zbudowana została zgodnie z najwyższymi standardami technicznymi. W Biurze Zarządu powstaje Centrum Komunikacji z Klientami.

2005
Otwarcie 22. hali w Olsztynie. Początek procesu modernizacji najstarszych hal (reotwarcie zmodernizowanej hali w Ząbkach). Firma po raz pierwszy wystawia swoje profesjonalne rozwiązania dla klientów z branży hotelarsko-gastronomicznej na targach Eurogastro w Warszawie.

2006
W kwietniu powstała hala w Zielonej Górze. Odzwierciedla ona nową strategię i kolorystykę firmy. W listopadzie natomiast liczba hal MAKRO w Polsce wzrosła do 25! Powstały dwie nowe placówki: w Kaliszu i trzecia hala w stolicy- na Bielanach.

2007
Otwarcie 26. hali MAKRO Cash & Carry w Toruniu.

Wprowadziliśmy nowy program lojalnościowy - Klub MAKRO PRO oraz kompleksowy Program Doradztwa dla Handlu Detalicznego (nowa faza rozwoju Programu „Sklepy ARO”). Wprowadzona zostaje do użytku Wielofunkcyjna Karta Klienta MAKRO z funkcją karty kredytowej oraz Karta MAKRO Biznes z funkcją kredytu kupieckiego.

Manager MAKRO Centrum Horeca zostaje Osobowością Kulinarną Roku.

2008
Otwarcie hali MAKRO Cash & Carry w Koszalinie, Rzgowie i Szczawnie-Zdroju. MAKRO posiada już 29 hal w Polsce.

Realizowany w MAKRO Centrum Horeca program kulinarny Szefowie kuchni otrzymuje nagrodę Oskara kulinarnego.

Otwarcie MAKRO Centrum Rozwoju Firm.

2009
MAKRO Cash & Carry uruchomiło w Tarnowie nowy format hali - MAKRO PUNKT. Nowy obiekt różni się od innych hal wielkością i specjalnym asortymentem dedykowanym głównie dla Klientów z sektora handlu detalicznego.

2010
Otwarcie kolejnych MAKRO Punktów: w Lesznie, Słupsku i Radomiu.

2011
Po 16 latach w Krakowie przy ul. Zakopiańskiej uruchomiona została 2. w tym mieście, a 30. w skali kraju hala MAKRO. Do dyspozycji naszych Klientów oddaliśmy kolejny MAKRO Punkt, tym razem w Nowym Targu.

Uruchomiona została sieć sklepów ODIDO, która zrzesza niezależnych właścicieli sklepów spożywczych (www.sklepy-odido.pl). Tylko do października 2011 w całej Polsce otworzyliśmy ponad 500 sklepów sygnowanych tym brandem.