Nie jesteś naszym Klientem?

Załóż kartę MAKRO teraz

Historia MAKRO/METRO na świecie

1964
W niemieckim Mülheim powstaje pierwsze centrum zaopatrzenia hurtowego METRO.

1968
Pierwsza hala MAKRO pojawia się w holenderskim Amsterdamie.

1970
MAKRO otwiera swoją pierwszą halę w Belgii. W sąsiednich Niemczech istnieje już 13 placówek METRO.

1971
Samoobsługowe hurtownie powstają w Wielkiej Brytanii, Francji, Austrii i Danii.

1972
Wejście na rynki południowej Europy: pierwsza hala MAKRO powstaje w Hiszpanii, pierwsza hala METRO we Włoszech.

1984
20 lat od powstania METRO Cash & Carry, w tym systemie działa już ponad 100 hurtowni w Europie.

1990
MAKRO rozpoczyna działalność w Portugalii, a METRO Turcji.

1991
Maroko zostało pierwszym krajem afrykańskim, gdzie pojawiło się centrum zaopatrzenia hurtowego.

1992
Z halami otwartymi w Grecji, METRO jest już obecne w większości państw Unii Europejskiej.

1994
MAKRO jest jedną z pierwszych międzynarodowych grup handlowych, które pojawiają się w Europie Środkowo-Wschodniej, m.in. pierwsze hale powstają w Polsce (Warszawa, Sosnowiec, Łódź).

1996
METRO rozszerza swoją działalność na rynki Dalekiego Wschodu otwierając pierwszą halę w Chinach. W tym samym czasie zostaje otwarta także pierwsza placówka w Rumunii.

1997
Pierwsza hala METRO zostaje wybudowana w Bułgarii.

1998
MAKRO Cash and Carry staje się częścią Grupy METRO AG, największego w Europie koncernu handlowego.

2000
Słowacja dołącza do grona krajów, w których pojawiły się hale MAKRO/METRO.

2001
MAKRO/METRO otwiera dwie hale w Rosji, jednym z najbardziej obiecujących rynków w Europie Wschodniej. Do tej pory grupa działa już za pośrednictwem 15 hurtowni w Chinach.

2002
Dalszy rozwój MAKRO/METRO w Azji: otwierają się pierwsze hurtownie w Japonii i Wietnamie.

2003
MAKRO/METRO pojawia się na Ukrainie i w Indiach. Na koniec roku firma posiada już prawie 500 placówek w 26 krajach, położonych na trzech kontynentach (Europa, Azja, Afryka).

2004
METRO/MAKRO otwiera ponad 30 nowych hal, większość z nich na terenach krajów rozwijających się Azji i Europy Wschodniej. Jednym z nowych państw na mapie inwestycji METRO/MAKRO jest Mołdawia.

2006
METRO/MAKRO zapowiada wejście na rynek Pakistanu.