Jak stworzyć posta na Facebooka, który zwiększy sprzedaż?

Nie ulega wątpliwości, że media społecznościowe mają olbrzymią moc, ponieważ pomagają docierać na bieżąco do naszych odbiorców z najważniejszymi informacjami. Niejednokrotnie jednak zauważamy brak strategii i konsekwencji w promowaniu lokali oraz oferty dowozowej restauracji na Facebooku czy Instagramie.

1. Publikuj regularnie!

To bardzo ważny aspekt, od którego musimy wyjść już na samym początku. Nawet najlepiej zbudowane posty, publikowane raz na jakiś czas, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.

Z jednej strony nasi odbiorcy po prostu o nas zapomną, z drugiej strony brak regularnej komunikacji bardzo negatywnie wpływa na algorytmy mediów społecznościowych.


Dlatego bądź w stałym kontakcie ze swoimi klientami. Publikuje regularnie, urozmaicając swoje treści.


Oto kilka pomysłów na posty dotyczące dostawy:

  • pokazuj pracę swojej restauracji od środka (to czego nie widać zawsze ciekawi odbiorcę),

  • informuj o daniach ze swojego menu, które doskonale sprawdzą się w dostawie,

  • przedstaw swój zespół, który pomaga realizować codzienne dostawy i wynosy (czynnik ludzki zawsze zwiększa zainteresowanie postem),
  • pokaż mapkę dostaw, która określi promień dostaw i ewentualne koszty,

  • zaprezentuj, w jaki sposób można złożyć zamówienie na jedzenie w dostawie lub na wynos,
  • zaproponuj program lojalnościowy swoim klientom, np. karta lojalnościowa, stały rabat na określone hasło, rabat na zamówienia złożone bezpośrednio w restauracji,
  • informuj na jakich produktach pracujesz, aby klienci dokładnie wiedzieli jakiej jakości jedzenie zamawiają,
  • pokaż w jakiej formie pakowane są dania w dostawie lub na wynos. Zawsze świetnie sprawdzają się oryginalne i miłe hasła, które zespół zapisuje na torbie dowozowej lub z tyłu rachunku.

    Konkurencja nie śpi. Nie możesz pozwolić na to, aby Twój lokal zginął w gąszczu informacji z innych miejsc.

2. Zwróć uwagę swoich klientów smacznymi zdjęciami, filmami lub ciekawymi grafikami.

Pamiętaj, że masz zaledwie kilka sekund, aby zainteresować swojego odbiorcę ofertą. Ważne, aby Twój post już na pierwszy rzut oka mówił klientom, co chcesz zakomunikować.

Ciekawe i atrakcyjne dla gości grafiki znajdziesz na naszej stronie Makro.pl, które są dostępne absolutnie za darmo dla każdego! Posiadasz DISH Order? W takim przypadku masz darmowy dostęp do wszystkich naszych grafik. Szczegóły znajdziesz na swoim mailu.

3. Uzbrój swojego posta w niezbędne informacje.

  • Zacznij od konkretnego, krótkiego zdania w treści posta, np. „Brak czasu na gotowanie?”, „Obiad z dostawą pod same drzwi?”

  • Następnie opisz to, co widać na zdjęciu, filmie lub grafice kilkoma słowami. Zwrócić szczególną uwagę na informacje, które mogą Cię wyróżnić na tle konkurencji.

  • Zawsze stawiaj na CALL TO ACTION, czyli wezwanie Twojego odbiorcy do konkretnego działania po przeczytaniu posta, np. „Kliknij, aby zamówić!” itd. To taka „akcja - reakcja”, która może zakończyć się zakupem. Nie utrudniaj ścieżki zakupowej swoim klientom. Pozostaw link do swojej strony www lub do zewnętrznego agregatu do zamówień, z którego korzystasz. Jeśli realizujesz zamówienia telefonicznie lub za pośrednictwem menedżera, kieruj ruch z posta do komunikatora. Numer telefonu niestety nie jest klikany, co może spowodować, że Klient, z uwagi na utrudnioną ścieżkę kontaktu, zrezygnuje z zakupu.

  • W treści posta zostaw dane teleadresowe restauracji, tj. adres i nr telefonu, aby klient mógł się z Tobą łatwo skontaktować.
  • Poinformuj o dostawie: promień i koszt dostawy.

  • Warto pozostawić także link do menu i swojej zamawiarki, aby klient nie musiał go samodzielnie szukać.