Bądź profesjonalny w komunikacji na facebooku

Prowadzenie profilu restauracji w mediach społecznościowych ma sens, jeśli robicie to na 100%. Zacznijcie od prawidłowo przygotowanego posta na Facebooku, który będzie angażował, przyciągał uwagę oraz budował zasięgi, a przez to SPRZEDAWAŁ Waszą usługę dostawy!

1. Każdy wpis powinien być opatrzony atrakcyjnym zdjęcie, materiałem video lub grafiką.

Zwracajcie dużą uwagę na estetykę dania czy osoby prezentującej menu, ale także otoczenia, które znajduje się w kadrze. Niejednokrotnie w sieci trafiamy na multimedia, w których tle widzimy poplamiony obrus czy fartuch kucharza, co niestety nie budzi zaufania odbiorców.

Pamiętajcie, aby tworzony materiał foto/video wyróżniał się na tle konkurencji. Chcąc prezentować dania dedykowane do dostawy nie musicie wcale przedstawiać ich w wynosowych opakowaniach. Co powiecie np. na pokazanie przekrojonego na pół burgera, aby dokładnie zaprezentować mnogość jego składników? Jesteśmy przekonani, że niejedna osoba przełknie wówczas ślinkę.

Atrakcyjności wpisu doda zaprezentowanie takiego dania w dłoniach np. osoby z obsługi czy samego Szefa Kuchni. Nic tak dobrze nie sprzedaje w social mediach, jak obecność „człowieka” w materiałach foto/video. Poprzez taki zabieg dodajemy ludzkiej twarzy naszej restauracji. Odbiorca wie, że po drugiej stronie jest człowiek, z którym może porozmawiać, złożyć zamówienie czy zgłosić ewentualne uwagi do zamówienia.

Cenną wskazówką może być także spójność kolorystyki publikowanego materiału foto/video. Warto wypracować odpowiedni preset (czyli zestaw ustawień parametrów zdjęcia pozwalający uzyskać określony efekt kolorystyczny. Odpowiednio zbalansowane ustawienia kolorów, cieni, światła, prześwietleń i nasycenia wydobywają szlachetność i świetlistość zdjęcia, nie przerysowując go.) To samo tyczy się szablonu, który stosujecie do grafik. Bądźcie w tym temacie konsekwentni. Posty opatrzone charakterystycznymi elementami będą łatwiej kojarzone przez internautę z Waszą marką i tym samy będą mocnej rozpoznawalne.

Macie zaledwie sekundy, aby zatrzymać uwagę odbiorcy na swoim poście, w gąszczu innych publikowanych treści w mediach społecznościowych.

2. Przejdźmy do tekstu!

Tu niejednokrotnie pojawiają się kolejne schody. Podrzucamy kilka „złotych” zasad, których warto stosować, pisząc ciekawego i angażującego posta:

  • Piszemy krótko, zwięźle i na temat. Unikamy ściany tekstu.
  • Używamy prostych zwrotów i jasnych sformułowań.
  • Pierwsze zdanie jest najważniejsze - warto zaciekawić odbiorcę od samego początku.
  • Wchodzimy w interakcję z odbiorcą. Zadajemy pytania. Pamiętajcie, że komunikacja w social mediach opiera się na wzajemnym angażowaniu, a nie monologu twórcy posta. Koniecznie odpowiadajcie na komentarze swoich fanów, aby wiedzieli, że ich trud nie poszedł na marne.
  • Używamy emotikonów, które zmiękczają naszą komunikację. Warto wybrać kilka charakterystycznych właśnie dla naszego miejsca, aby przykuć uwagę. Pamiętajcie jednak, że we wszystkim należy zachować umiar.
  • Stosujemy hashtagi (#), które pomagają w szybkim określeniu tematyki posta. Stwórzmy także swoje indywidualne hashe - takie, które są tylko nasze, np. związane z naszą nazwą, z ofertą.

3. Zostawiajmy w treści posta dane teleadresowe, które ułatwią naszemu odbiorcy kontakt lub skorzystanie z naszej oferty.

Numer telefonu i adres nie są aktywnymi polami, ale powtarzane w każdej treści pozwolą na utrwalenie. Wrzucajcie koniecznie linki, które przekierują fanów np. do systemu zamawiania jedzenia online. Podanie ścieżki ułatwi podjęcie decyzji zakupowej. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników Facebooka rekomendujemy używanie aktywnych przycisków przy postach, które możecie ustawić z poziomu Menadżera Reklam, np. więcej informacji, menu, zadzwoń teraz, złóż zamówienie.

Wykorzystajcie te kilka wskazówek, aby zaobserwować zmiany na swoim profilu. Pamiętajcie również, aby zamieszczać posty regularnie. Urozmaicajcie publikowane posty, wrzucając atrakcyjne zdjęcia, filmiki, gify, memy, infografiki, grafy. Różnorodność pozwoli Wam zatrzymać fanów dłużej na Waszych profilach.