reklamowe pliki cookies

Nazwa
Cel
Wygaśnięcie
_gcl_au
Używany przez Google AdSense do eksperymentowania z wydajnością reklam w witrynach internetowych korzystających z ich usług. Jest to pierwszy plik cookie dla funkcji „Conversion Linker” – pobiera informacje w kliknięciach reklamowych i przechowuje je w pliku cookie pierwszej strony, aby konwersje mogły być przypisane poza stroną docelową.
3 miesiące
_gcl_aw
plik cookie zostaje uruchomiony, gdy użytkownik wejdzie na stronę po klinieciu w jedną z reklam Google Ad. Zawiera informacje o klikniętej reklamie dzięki czemu istnieje możliwość ustawienia celu konwersji
3 miesiące
_uetsid
plik cookie jest wykorzystywany przez wyszukiwarkę Bing, aby gromadzić anonimowe informacje o użytkowaniu naszych stron
30 minut
_fbp
Używamy tego pliku cookie Facebooka, aby zobaczyć, które z naszych treści są interesujące dla użytkowników, abyśmy mogli wyświetlać odpowiednie reklamy za pośrednictwem Facebooka.
90 dni

Google Ads


Jako klient Ads korzystamy ze śledzenia konwersji Google. Jest to usługa Google Ireland Limited, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia „Google”. Google Ads służy do wyświetlania stron z makro.pl w Google w obszarze powierzchni reklamowej. Jeśli Pan/Pani wejdzie na naszą stronę za pośrednictwem reklamy Google, Google Ads umieści ciasteczko na Pana/i urządzeniu końcowym („ciasteczko konwersji”). To ciasteczko wygaśnie po 30 dniach. Nie będzie używane do osobistej identyfikacji. Jeśli ciasteczko nie wygasło (nie upłynął termin ważności), podczas odwiedzania określonych stron, wraz z Google możemy zobaczyć, że użytkownik kliknął na reklamę i został przekierowany na naszą stronę. Każdy klient Google Ads otrzymuje inne ciasteczko. W związku z tym ciasteczka nie mogą być śledzone przez strony klientów Ads. Informacje zebrane przez ciasteczka konwersji są używane do tworzenia statystyk konwersji dla klientów Ads, którzy zdecydowali się na śledzenie konwersji. Klienci Ads widzą całkowitą liczbę użytkowników, którzy kliknęli w ich reklamę i zostali przekierowani na stronę z tagiem śledzenia konwersji. Nie otrzymujemy jednak żadnych informacji, które mogłyby Pana/ią osobiście zidentyfikować. Jeśli nie chce Pan/i uczestniczyć w procesie śledzenia, może Pan/i odmówić umieszczenia wymaganego do tego ciasteczka - na przykład za pomocą ustawienia przeglądarki, które dezaktywuje ogólnie automatyczne stosowanie ciasteczek. Również może Pan/i dezaktywować ciasteczka, ustawiając przeglądarkę tak, aby blokowała ciasteczka z domeny „googleadservices.com”.



Google Ads (Remarketing)


Na tej stronie korzystamy z Google Ads (Remarketing) - podobne grupy docelowe. Używamy ciasteczek do analizowania korzystania z witryny i tworzenia grup docelowych na podstawie tych informacji. Korzystamy z grup docelowych wygenerowanych przez działania na naszych stronach, aby przedstawiać Państwu dopasowane oferty. Dane te są wykorzystywane zarówno przez nas, jak i przez Google na własną odpowiedzialność, aby móc przedstawiać lepsze oferty oraz ukierunkowaną i lepszą obsługę. Google wykorzysta te informacje w celu analizy korzystania z witryny, tworzenia dla nas, jako każdorazowo operatora strony, raportów dotyczących aktywności na stronie oraz świadczenia innych usług związanych z korzystaniem ze strony oraz z internetu.

Jeśli aktywowano usługę Google Analytics, używamy śledzenia urządzeń obejmującego wiele obszarów. Umożliwia to przyporządkowanie danych, sesji i interakcji z wielu urządzeń do anonimowego ID użytkownika i tym samym analizowanie działań użytkownika na różnych urządzeniach. Zawiera to funkcję „Google Signals”, która umożliwia nam wyświetlanie informacji demograficznych z Google dotyczących Pana/Pani osoby (np. wiek, płeć, zainteresowania) na poziomie zagregowanym w Google Analytics.

Dzieje się tak jednak tylko wtedy, gdy zaloguje się Pan/Pani do jednej z usług Google podczas odwiedzin naszej strony i jednocześnie aktywuje opcję „reklama spersonalizowana” w ustawieniach Pana/Pani konta Google. Możemy to wykorzystać do personalizacji naszych reklam w Google Ads, wybierając kategorie użytkowników na podstawie dostarczonych danych demograficznych i celowo wyświetlając nasze reklamy takim użytkownikom.

Również w tym przypadku nie mamy dostępu do żadnych danych osobowych ani profili użytkowników; pozostają dla nas anonimowe.

Jeśli nie chce Pan/Pani, aby używane były „Google Signals”, może Pan/Pani dezaktywować opcję „reklamy spersonalizowane” w ustawieniach konta Google.

Przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych dla Google Ads Remarketing, przekazywanie informacji do Google jak i wymiana utworzonych grup docelowych odbywa się na podstawie Pana/Pani zgody, zgodnie z art. 6 ust.1 str. 1 literą a) RODO.

Jeśli nie chce Pan/Pani korzystać z funkcji „Remarketing z Google Ads”, można ją dezaktywować, dokonując odpowiednich ustawień reklamy w Google. Alternatywnie może Pan/Pani wyłączyć korzystanie z ciasteczek stron trzecich, uruchamiając stronę dezaktywacji Network Advertising Initiative lub zarządzając używaniem identyfikatorów urządzeń za pomocą ustawień urządzenia. Informacje o danych wykorzystywanych do reklam można znaleźć uruchamiając preferencje reklam. Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób Google wykorzystuje na własną odpowiedzialność Pana/Pani dane osobowe, również w celach reklamowych, znajdzie Pan/Pani w informacjach o ochronie danych Google.

W każdej chwili może Pan/Pani wycofać swoją zgodę na stosowanie ciasteczek Google Ads Remarketing, przesyłanie informacji do Google oraz wymianę grup docelowych, zmieniając swoje ustawienia dla marketingowych ciasteczek.


Facebook Custom Audiences



Na naszych stronach internetowych korzystamy z Facebook Pixel, narzędzia obsługiwanego przez Meta Platforms Ireland Ltd, 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia („Facebook”) w celu analizy i optymalizacji naszych stron oraz ukierunkowania na cel reklam na Facebooku. Za pomocą Facebook Pixel możemy określić odwiedzających naszą stronę na podstawie ich działań na naszych stronach, jako grupę docelową do prezentowania reklam na Facebooku. Dlatego używamy Facebook Pixel do przedstawiania opublikowanych przez nas reklam na Facebooku tylko dla ich użytkowników,

którzy wykazali zainteresowanie naszą stroną. Oznacza to, że z pomocą Facebook Pixel dbamy o to, aby nasze reklamy na Facebooku odpowiadały potencjalnym zainteresowaniom użytkowników tej witryny i nie były nękające. Możemy również wykorzystywać Facebook Pixel do śledzenia skuteczności reklam na Facebooku dla celów statystycznych i badań rynkowych, obserwując, czy użytkownicy zostali przekierowani na naszą stronę po kliknięciu reklamy na Facebooku (tzw. „interakcja użytkownika”).

Korzystamy z grup docelowych, utworzonych przez nas na bazie naszych klientów odwiedzających różne strony, aby wyświetlać Panu/Pani na Facebooku bardziej dopasowane reklamy, na podstawie Pana/Pani wcześniejszych działań/aktywności.

Jeśli wyrazi Pan/Pani zgodę na używanie naszych marketingowych ciasteczek, zostanie wówczas ustawiony piksel. Jeśli następnie zaloguje się Pan/Pani na Facebooku lub odwiedzi Facebooka, będąc zalogowanym, wizyta na naszej stronie zostanie zapisana w Pana/Pani profilu. Zebrane o Panu/Pani dane są dla nas anonimowe, dlatego nie otrzymujemy żadnych informacji o tożsamości użytkowników. Jednak sam Facebook zachowuje i przetwarza dane tak, że jest możliwe powiązanie z odpowiednim profilem użytkownika. Oznacza to, że z przetworzonych danych można tworzyć profile użytkowników.

Jesteśmy za każdym razem, wspólnie z Facebookiem, odpowiedzialni za Facebook Pixel oraz gromadzone i dzielone z Facebookiem w związku z tym dane. Informacje o naszych wspólnych kompetencjach znajdziesz tutaj:

https://www.facebook.com/legal/controller_addendum



Facebook przetwarza dane poza tym we własnym zakresie. Więcej informacji na temat działania Facebook Pixel i sposobu wyświetlania reklam na Facebook-u może Pan/Pani znaleźć w polityce prywatności Facebooka: https://www.facebook.com/policy.



Podstawą prawną przetwarzania przez nas i wymiany grup docelowych jest art. 6 ust. 1 str. 1 litera a) RODO.

Zgodę na wykorzystanie Facebook Pixel i wymianę generowanych przez to grup docelowych, może Pan/Pani wycofać w dowolnym momencie, poprzez zmianę ustawień dla ciasteczek marketingowych.



Może zrezygnować Pan/Pani z gromadzenia i wykorzystywania przez Facebook Pixel Pana/Pani danych do wyświetlania reklam na Facebooku. Aby skonfigurować, czy i jakie rodzaje reklam widzi Pan/Pani na Facebooku, może przejść Pan/Pani do strony utworzonej przez Facebooka i postępować zgodnie z instrukcjami dotyczącymi ustawień reklam opartych na użytkowaniu: https://www.facebook.com/settings?tab= reklamy. Ustawienia są niezależne od platformy, tj. mają zastosowanie do wszystkich urządzeń, takich jak komputery stacjonarne czy urządzenia mobilne.



Microsoft Advertising



Korzystamy z usługi „Microsoft Universal Event Tracking” firmy Microsoft Ireland Operations Limited, One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18, D18 P521, Irlandia. Za pomocą usługi i za pomocą ciasteczek mierzymy wyniki naszych kampanii i zachowanie użytkowników na naszych stronach, np. ilu użytkowników było zainteresowanych określonymi produktami. Ponadto używamy Microsoft Universal Event Tracking, aby pokazać Panu/i interesujące produkty w usługach Microsoft, takie jak wyszukiwarka Bing, jeśli odwiedził/a Pan/i naszą stronę i wyraził/a zgodę na korzystanie z usługi.

W celach remarketingu, tj. wyświetlania naszych produktów i kampanii określonej grupie docelowej, zostanie Pan/i dodany/a do jednej z list kampanii, w oparciu o Pana/i zachowanie na naszej stronie. Dopiero gdy ta lista osiągnie maksymalną liczbę uczestników, zupełnie nam nieznanych, zostaną Panu/i pokazane na Bing produkty, które mogą Pana/ią zainteresować.



Następujące dane są gromadzone i przetwarzane przez Microsoft w celu pomiaru wyników (śledzenie konwersji) i tworzeniu grupy docelowej (remarketing): Pana/Pani adres IP i spseudonimizowane dane dotyczące korzystania z naszych kampanii i z naszej strony, np. z jakiej strony został/a Pan/Pani do nas przekierowany i jakimi segmentami naszej strony Pan/Pani się zainteresował/a. Dane te są przechowywane przez firmę Microsoft przez 180 dni, a adres IP jest dodatkowo szyfrowany.

Sterowanie ofertą produktów w zależności od grupy docelowej (remarketing) odbywa się na różnych urządzeniach, m. in. dlatego, że podczas wizyty na naszej stronie są Państwo zalogowani na swoje konto Microsoft MSA. Politykę prywatności Microsoft można znaleźć tutaj:

https://privacy.microsoft.com/de-de/privacystatement

Nie otrzymujemy żadnych danych osobowych powiązanych z Panem/Panią, Pana/Pani kontem MSA lub Pana/Pani osobistymi zachowaniami w trakcie poruszania się po naszej stronie.

Otrzymujemy od Microsoft tylko statystyczne pomiary wyników i analizy. Podobnie nie możemy rozpoznać, czy został/a Pan/Pani dodany/a do listy klientów, ponieważ dane są dla nas anonimowe i są ustalane jedynie przez określone zachowanie.

Opisane powyżej przetwarzanie Pana/Pani danych w celu śledzenia konwersji i remarketingu następuje na podstawie Pana/Pani zgody na ustawienie marketingowych ciasteczek zgodnie z art. 6 ust. 1 str. 1 litera a RODO. Może Pan/Pani wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, poprzez zarządzanie ciasteczkami na naszej stronie.



Criteo



Na tej stronie stosuje się technologię Criteo SA, 32 Rue Blanche, 75009 Paryż.

Umożliwia to pokazywanie Panu/Pani spersonalizowanych rekomendacji produktów na stronach osób trzecich.

W ramach tego retargetingu, Criteo zbiera informacje na temat Pana/Pani zachowania na tej stronie, przez zastosowanie śledzących ciasteczek i podobnych technologii, które MAKRO włącza do witryny i które są umieszczane w Pana/Pani przeglądarce. Criteo analizuje produkty, które Pan/Pani przegląda lub zachowanie podczas wyszukiwania oraz strony, które Pan/Pani odwiedza w witrynie partnera, dla którego Criteo dostarcza reklamy. Ponadto gromadzone są dane o używanym urządzeniu końcowym i przeglądarce, zastosowaniu ad blockera oraz adresie IP skróconym o jeden oktet.

Za pomocą algorytmu, Criteo może analizować trendy i identyfikować zainteresowania poszczególnych użytkowników dotyczące stron i aplikacji. https://www.criteo.com/de/privacy/how-we-use-your-data/.

Criteo i MAKRO są wspólnie odpowiedzialne za zbieranie i przekazywanie danych osobowych. Podstawą prawną zbierania i przekazywania danych jest Pana/i zgoda, zgodnie z art. 6 ust. 1 str. 1 lit. a) RODO. Zgodę tę może Pan/i w każdej chwili wycofać tutaj:

https://www.criteo.com/de/privacy/disable-criteo-services-on-internet-browsers/

Późniejsze wyświetlanie reklamy jest realizowane na własną odpowiedzialność przez Criteo.

Dane osobowe będą przechowywane w MAKRO we wskazanych celach tak długo, jak jest to konieczne do realizacji lokalnego celu lub do czasu wycofania przez Pana/ią zgody.



Connexity



Jako przedmiotu przetwarzającego używamy też Connexity, Inc., 2120 Colorado Ave., Suite 400, Santa Monica, CA 90404, Stany Zjednoczone.

Śledzące ciasteczko jest ustawiane podczas odwiedzania naszej strony głównej. Adres IP odwiedzającego i dane dotyczące zakupu są gromadzone i zapisywane w celu wyświetlania i optymalizacji kampanii reklamowych na stronach podmiotów trzecich. Przetwarzanie danych osobowych trwa do momentu ustania celu przetwarzania lub złożenia przez klienta rezygnacji.

Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie Pana/Pani zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 str. 1 litera a) RODO.

Może Pan/Pani również zrezygnować z usługi na stronie:

https://europeconnexit.wpengine.com/de/opt-out/





LinkedIn Insights



Korzystamy z LinkedIn Insight Tag, narzędzia LinkedIn Ireland Unlimited Company Wilton Place, Dublin 2, Irlandia, z pomocą którego mierzymy wyniki naszych kampanii reklamowych i ofert (m.in. śledzenie konwersji) oraz pokazujemy Panu/Pani, jako użytkownikowi naszej strony i LinkedIn, reklamy oparte na zainteresowaniach użytkowników, na LinkedIn, po wizycie na naszej stronie (retargeting).

Za pomocą ciasteczek Insight Tag, LinkedIn gromadzi na nasze zlecenie następujące dane: URL, odsyłający adres URL, adres IP, właściwości urządzenia i przeglądarki (tzw. Agent użytkownika) oraz znacznik czasu. Adresy IP są skracane lub hashowane. Identyfikatory bezpośrednie są usuwane w ciągu siedmiu dni w celu pseudonimizacji danych. Te pozostałe spseudonimizowane dane są następnie automatycznie usuwane w ciągu 180 dni.

Na nasze zlecenie LinkedIn wykorzystuje te dane do mierzenia wyników naszych reklam umieszczanych na LinkedIn oraz do prezentowania Panu/Pani naszych kampanii na LinkedIn, gdy odwiedził/a Pan/Pani naszą stronę.

W ramach śledzenia konwersji korzystamy z usługi Linked Ins do badania demografii (danych demograficznych) strony (Website Demographics). Od 300 odwiedzających, którzy weszli na naszą stronę za pośrednictwem jednej z naszych reklam na LinkedIn, Linkedin przesyła nam statystyki dotyczące rodzaju odwiedzających, jeśli są oni również członkami LinkedIn, np. liczbę odwiedzających określonej branży. Otrzymujemy jedynie zagregowane statystyki, z których nie można wyciągnąć żadnych wniosków na temat poszczególnych członków LinkedIn. W żadnym momencie nie otrzymujemy informacji, które mogłyby Pana/Panią osobiście zidentyfikować.

LinkedIn zapisuje wszystkie dane, zarówno te zbierane na własną odpowiedzialność, jak i te zbierane na nasze zlecenie w USA. W celu ochrony Pana/Pani danych gromadzonych na nasze zlecenie, zawarliśmy dodatkowe umowne ustalenia z LinkedIn, które gwarantują ochronę Pana/Pani danych. Kopię tej umowy można otrzymać tutaj: https://www.linkedin.com/legal/l/dpa lub kontaktując się z naszym pełnomocnikiem ds. ochrony danych.



Jako podmiot odpowiedzialny, przetwarzamy Pana/Pani dane tylko za Pana/Pani zgodą, którą może Pan/Pani w każdej chwili wycofać za pomocą ustawień w zarządzaniu ciasteczkami, rezygnując z reklamowych ciasteczek. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 str. 1 litera a) RODO.

Może również Pan/Pani zarządzać ustawieniami reklam na Pana/Pani koncie użytkownika LinkedIn i sprzeciwić się stosowaniu ciasteczek, nawet gdy nie jest Pan/Pani użytkownikiem LinkedIn: https://www.linkedin.com/psettings/guest-controls.

Może Pan/Pani również sprzeciwić się używaniu ciasteczek do celów śledzenia i reklamy przez stronę rezygnacji Network Advertising http://optout.networkadvertising.org, przez amerykańską stronę http://www.aboutads.info/choices lub europejską stronę http://www.youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices/.

Może Pan/Pani także dezaktywować ciasteczka na naszej stronie.